sze
6

Elmúlás...

| Szerző: ememel | 11:03 am

 

Szeptember 2-án valahogy másképpen indult a nap. Furcsa volt minden. Végre szép idő volt, sütött a nap. Aztán jött egy telefon és 3 szó, amitől mindig rettegtem, amióta az eszemet tudom. Azt hittem szétszakad a szívem. Erről nem volt szó, ez nem történhetett meg. Elveszítettem azt az embert, akit a világon a legeslegjobban szerettem az én egyetlen és imádott Nagyapámat.

 

Aznap délután lefeküdtem az ágyamba, ott volt a képe a szekrényemen, az arca a szívemben, a hangja a fülemben, a mozdulatai, az illata, az egész jelenlétét szinte éreztem. Sírtam, beszéltem Hozzá. Kérdeztem, de nem válaszolt. Aztán a sírás álomba ringatott. Sosem álmodtam még ilyet! Emlékszem, hogy nagyon fáztam, pedig be voltam takarózva. Kint állt a konyhánkban abban a szép világoskék ingjében. Ott volt még Anyu és az egyik barátunk is. Átöleltem, de a többiek már nem látták Őt…

 

Vajon ezzel akart tőlem elbúcsúzni a Papa?

 

A Mama első éjjel - amikor már nem lehetett vele – azt álmodta, hogy előtte áll a Papa és mondja neki „Keresd! Keresd meg!” majd a Mama felkelt, nem értette mi akart ez lenni. Visszafeküdt és megint ez a kép, csak akkor azt mondta neki „Hallgasd, hallgasd meg!” és a Mama megint felkelt és gondolkodott mit akart ez jelenteni. Aztán reggel rájött. A Papa üzent neki álmában, hogy keresse meg és hallgassa meg az a kazettát, amit a 60. házassági évfordulójukon játszott le a Mamának. (2009.08.10-i bejegyzés „A sírig”)

 

Vajon ezzel akart a Mamától elbúcsúzni a Papa?

 

Nagyon hiányzik. Vannak pillanatok, amikor a szívem hasad ketté a fájdalomtól és vannak tiszta pillanataim és gondolataim. Éppen most ez is az, azért bírtam ez most leírni. Visszaolvasni most még nem tudom. A temetésig is nehéz lesz, de aznap újra közel lesz hozzánk. Nagyon szerette az egész családját, értük élt. 83 évesen ment el békében, szeretetben és a Mama egész éjjel ott volt Vele a kórházban, fogták egymás kezét, beszélgettek. Az volt az utolsó éjszakájuk. Együtt.

 

 

„Olyan csönd van így Nélküled, hogy szinte hallani, amit utoljára akartál mondani.” (V.M.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez volt az egyik kedvenc száma:

Republic - Szállj el kismadár

https://www.youtube.com/watch?v=FYTWnyXyxhw

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenlila.blog.hu/api/trackback/id/tr162274690

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása