ápr
4

Az év legjobb napjai 2

| Szerző: ememel | 10:41 am

 

Tegnap itt voltak a Nagyszüleim és a Bátyámék... Nem láttam őket azóta, hogy elutaztak Zanzibárba. Szép színűk volt, mondták is, hogy kicsit leégtek a napon. Csodaszép képeket mutattak, Fruzsi végig beállt a projektor elé, nem igen tetszett neki, hogy nem vele foglalkozunk. Néhol csak egy árnyékfejet láttam, vagy kézzel formázott "árnyékállatot". Persze elkértem a képeket, hogy nyugiba megnézegethessem a laptopon... Húúúú, aztóa a sárga irigység kerülget. Még az álmomban is fehér homokos óceánpart és pálmafék voltak. Büszke vagyok rájuk, hogy eljutottak, ugyanakkor meghasad a szívem, hogy én miért nem tudok eljutni valami egzotikus helyre. (Folyamatosan Ausztráliával vígasztalom magam...)

Mondanom sem kell, hogy sose szoktak üres kézzel hazatérni. Hoztak nekem egy akkora kókuszdiót, volt vagy 5kg. Jól elvoltam vele, farikcsáltuk, földhöz vágtuk, százasszöget vertem bele, volt minden... Aztán sikerült egy picike lukon át kiinni belőle a kókusztejet. Nagyon finom volt, legalább 3dl isteni nedű. Valamint hoztak fűszereket: fahéj rudak, szegfűszegkoszorú, szerecsendió a fáról, bors-koriander-kurkuma-curry-meg még valami így egyben becsomagolva. Valamint hoztak igazi (zöld) narancsot, ami nagyon finom édes volt, csillaggyümüölcsöt (karambola) és egy furcsa gyümölcsöt, amit ott úgy hívnak, hogy "büdösgyümölcs". Felbontva fehér húsa van, benne körömnyi fekete magok és akác illatot áraszt, az íze pedig szintén az akácvirág bibéjéhez hasonlít. (Utánanéztem a google-n és duriannak hívják, csak nem értem, hogy miért büdös... Lehet, hogy mégsem az? Na meg Ásziából származik...)

Kagylót-csigát is hoztak, csak otthon van és ki kell még főzni, mert nagyon büdös.

Hallgassátok meg, azóta ez a kedvenc dal:

Jambo Bwana

https://www.youtube.com/watch?v=vUrVeRGo5IM&feature=related

 Translation of Jambo bwana lyrics

Jambo - Hi
Jambo bwana - Hi sir
Habari gani? - How are you?
Mzuri sana - Very fine
Wageni mwakaribishwa - Visitors are welcome
Kenya yetu - Our (country) Kenya
Hakuna matata - (there are) no worries

A bejegyzés trackback címe:

https://mindenlila.blog.hu/api/trackback/id/tr421893457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása